Rozkład dnia
Godzina | Aktywności |
---|---|
07:30 - 08:30 | Zabawy samodzielne i grupowe dostosowane do pasji dzieci, indywidualne wsparcie dla dziecka, gry motoryczne z piosenką, ćwiczenia poranne, zabawy swobodne. Rutyny higieniczne i porządkowe. |
08:30 - 08:50 | ŚNIADANIE |
08:50 - 09:00 | Czynności higieniczne. |
09:00 - 10:00 | Zajęcia z różnych obszarów edukacyjnych i ekologicznych: rozwijanie mowy i rozumowania, przygotowanie do nauki czytania i pisania, edukacja matematyczna, muzyczna, kulturowo - estetyczna i zdrowotna. |
10:00 - 11:00 | Gry motoryczne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, wolne zabawy w sali, indywidualna praca z dzieckiem. |
11:00 - 11:20 | DRUGIE ŚNIADANIE |
11:20 - 11:30 | Czynności higieniczne. |
11:30 - 13:10 | Odsłuchiwanie bajek z płyt lub czytanych przez nauczyciela, gry graficzne i manualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki, swobodne zabawy w sali. |
13:10 - 13:30 | Rutyny higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
13:30 - 13:50 | OBIAD |
13:50 - 14:00 | Odsłuch bajek, zabawy z całą grupą. |
14:00 - 16:30 | Zabawy w grupach zgodnie z zainteresowaniami dzieci, zabawy manualne: rysowanie, majsterkowanie; prace porządkowe w sali. Indywidualne spotkania z rodzicami. |
Godzina | Aktywności |
---|---|
06:30 - 07:30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
07:30 - 08:50 | Zabawy indywidualne i grupowe rozwijające zainteresowania dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy ruchowe ze śpiewem, ćwiczenia poranne, zabawy swobodne. Czynności higieniczno-porządkowe. |
08:50 - 09:00 | ŚNIADANIE |
09:00 - 10:00 | Zajęcia z poszczególnych obszarów edukacyjnych i przyrodniczych: rozwijanie mowy i myślenia, przygotowanie do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo - estetycznej i zdrowotnej. |
10:00 - 11:30 | Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, zabawy swobodne w sali, praca indywidualna z dzieckiem. |
11:30 - 11:50 | DRUGIE ŚNIADANIE Czynności higieniczne. |
11:50 - 13:10 | Słuchanie bajek z płyt lub czytanych przez nauczyciela, zabawy graficzne i manualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki, zabawy swobodne w sali. |
13:10 - 13:30 | OBIAD |
13:30 - 14:00 | Zabawy konstrukcyjne. Słuchanie bajek, zabawy z całą grupą. |
14:00 - 16:30 | Zabawy w grupach uwzględniające zainteresowania dzieci, zabawy manualne: rysowanie, majsterkowanie; prace porządkowe w sali. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
Całodzienne zaangażowanie
Rozkład dnia w przedszkolu prezentuje spersonalizowany plan zajęć dla dzieci w wieku 3-4 lata oraz 5-6 lat, uwzględniający różne aspekty ich rozwoju. Przyjmuje on holistyczne podejście do edukacji przedszkolnej, starając się zaspokoić różne potrzeby dzieci w tym wczesnym okresie rozwoju.
Dzień zaczyna się od godziny 7:30 dla młodszych dzieci i od 6:30 dla starszych, z ofertą różnorodnych zabaw swobodnych i kącików zainteresowań. Ta część dnia pozwala dzieciom na wyrażanie siebie i odkrywanie swoich pasji, przy jednoczesnym wsparciu ze strony dorosłych. Dzieci angażują się w różnorodne działania, takie jak gry motoryczne z piosenką, ćwiczenia poranne oraz zabawy indywidualne i grupowe. To czas na rozwijanie ich zainteresowań i twórczość, gdzie indywidualne wsparcie dla dziecka jest kluczowe.
Śniadanie o godzinie 8:30 (lub 8:50 dla starszych dzieci) stanowi ważny element dnia, dając dzieciom potrzebną energię na kolejne zajęcia. Po krótkiej przerwie na czynności higieniczne, przedszkolaki biorą udział w różnorodnych zajęciach edukacyjnych, obejmujących m.in. rozwijanie mowy i rozumowania, przygotowanie do nauki czytania i pisania, edukację matematyczną, muzyczną, kulturowo-estetyczną i zdrowotną. Ta cenna godzina jest przeznaczona na kształtowanie umiejętności potrzebnych w przyszłym życiu ucznia.
Następnie dzieci bawią się na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym, odbywają spacery lub wycieczki, a także mają czas na swobodne zabawy w sali. Ta część dnia poświęcona jest ruchowi, odkrywaniu świata zewnętrznego i dalszemu rozwijaniu zainteresowań.
W przerwie na drugie śniadanie o 11:00 (lub 11:30 dla starszych dzieci) dzieci mają czas na relaks i odnowienie energii. Po krótkiej przerwie higienicznej dzieci wracają do zajęć, które obejmują odsłuch bajek, gry graficzne i manualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym i swobodne zabawy w sali.
Po obiedzie o 13:10 następują dalsze zabawy i aktywności, które kończą dzień w przedszkolu, kończący się o 16:30. Zabawy konstrukcyjne, słuchanie bajek, zabawy z całą grupą, a także rysowanie, majsterkowanie i prace porządkowe w sali, sprawiają, że dzieci kończą dzień pełne satysfakcji i radości. Ten harmonogram pokazuje, jak różnorodne i wypełnione aktywnościami jest życie przedszkolaka, z dużym naciskiem na holistyczny rozwój i zaspokojenie zróżnicowanych potrzeb dziecka.
Kasztankowe Przedszkole to miejsce pełne radości i bezpieczeństwa, które inspiruje dzieci do odkrywania swojego potencjału. Nasz profesjonalny zespół stawia na wszechstronny rozwój, oferując zróżnicowane zajęcia, od muzyki i tańca, po naukę języków obcych. Bezpieczeństwo, zdrowe jedzenie i indywidualne podejście do edukacji to nasze priorytety. Kasztankowe Przedszkole - miejsce, gdzie każde dziecko może rosnąć i rozwijać się we własnym tempie.
ul. Matejki 12, 59-900 Zgorzelec
757 752 360
©
Kasztankowe przedszkole.
All Rights Reserved.
Designed by HTML Codex
Distributed By:
ThemeWagon